021 66629009

ارتباط با ما

-->
سیم افشان بر اساس نوع هادی سه دسته می شود. این کابل ممکن است به صورت آلومینیومی، مسی یا آلومینیومی با پوشش مس تشکیل شده و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد
11 بهمن

انواع سیم افشان + کاربرد های آن


به سیمی که از رشته های نازک انعطاف پذیر مسی تشکیل شده است، سیم افشان گفته می شود‌. این کابل مقاومت الکتریکی بالایی داشته و در مدل های مختلفی در بازار موجود است. همچنین به عنوان سیم وسایل تصویری و تلویزیون مورد استفاده قرار گرفته و از سیستم های روشنایی حفاظت می کند. 

در این مقاله انواع سیم افشان را بررسی کرده و شما را با کاربردهای مختلف این کابل آشنا می کنیم.

معرفی انواع سیم افشان

معرفی انواع سیم افشان

سیم افشان بر اساس نوع هادی سه دسته می شود. این کابل ممکن است به صورت آلومینیومی، مسی یا آلومینیومی با پوشش مس تشکیل شده و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد. در این میان سیم افشان با هادی مس، از کاربردهای گوناگونی برخوردار بوده و قیمت بیشتری دارد.

سیم افشان مسی

یکی از بهترین انواع سیم افشان، سیم مسی افشان است که از تعداد زیادی رشته های نازک مسی و به هم تابیده شده تشکیل شده است. سیم افشان مسی مقاومت الکتریکی بالایی داشته و بسیار انعطاف پذیر است. همچنین از یک هادی و روکش یا عایقی از جنس PVC تشکیل شده و در قطر های مختلفی قابل تهیه است.

سیم افشان مسی با علامت اختصاری NYAF شناخته شده و برای استفاده در سیم کشی ساختمان ها مناسب است. این سیم در مقایسه با سیم افشان آلومینیومی عملکرد بهتری داشته و مطابق با استانداردهای بین المللی تولید شده است.

انواع سیم افشان مسی 

انواع سیم افشان مسی 

انواع سیم افشان مسی بر اساس ولتاژ نامی شامل دو دسته زیر است:

  • سیم افشان مسی با ولتاژ نامی ۳۰۰ تا ۵۰۰ ولت 
  • سیم افشان مسی با ولتاژ نامی ۴۵۰ تا ۷۵۰ ولت

مزایای استفاده از سیم افشان مسی 

در بین انواع کابل افشان، سیم مسی افشان بسیار منعطف بوده و در ضخامت 0.7 تا 2.8 به تولید می رسد. این محصول در مقایسه با سیم های مفتولی از مقاومت الکتریکی بالایی برخوردار بوده و به راحتی اکسید نمی‌ شود.

کاربرد های سیم افشان مسی 

در بین انواع سیم افشان، سیم مسی افشان از کاربردهای وسیعی برخوردار بوده و در وسایل برقی و تصویری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از سیستم های روشنایی حفاظت کرده و برای تابلوهای فرمان، داکت های زیر زمینی ماشین آلات، سیم تلویزیون، برق رسانی به پریزها و... انتخاب بسیار مناسبی است.

سیم افشان آلومینیومی

سیم افشان آلومینیومی

یکی از انواع کابل افشان، سیم افشان آلومینیومی است که از سه بخش اصلی رسانا، عایق و غلاف تشکیل شده است. این نوع کابل مجهز به هسته ای رسانا از جنس آلومینیوم بوده و در مقایسه با سیم افشان مسی از مقاومت الکتریکی کمتری برخوردار است. 

ویژگی های سیم افشان آلومینیومی

این کابل مقاومت کمتری داشته و میزان رسانایی آن نسبتا زیاد است. همچنین قیمت مناسبی داشته و ممکن است در معرض رطوبت دچار اکسید شدگی شود.

انواع سیم افشان آلومینیومی

کابل هوایی آلومینیومی، کابل آلومینیوم زمینی، کابل آلومینیوم خود نگهدار و کابل آلومینیوم زره دار از انواع سیم افشان آلومینیومی محسوب می شوند.

کاربرد سیم افشان آلومینیومی

این کابل برای ساخت و سازهای مسکونی، تجاری و اداری مناسب بوده و در خطوط انتقال برق سربار، خطوط توزیع برق محلی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

سیم افشان آلومینیومی با پوشش مسی

در این سیم افشان، آلومینیوم به عنوان هسته و مس به عنوان لایه بیرونی مورد استفاده قرار گرفته اند. بنابراین این کابل از دو فلز آلومینیوم و مس تشکیل شده و به اختصار CCA نامیده می شود. 

سیم افشان آلومینیومی با پوشش مس برای کاربردهای الکتریکی مورد استفاده قرار گرفته و در مقایسه با انواع سیم افشان قیمت مناسب تری دارد. همچنین کیفیت مطلوبی داشته و در سایزها و ولتاژهای مختلف قابل تهیه است.

سخن پایانی

در این مقاله انواع سیم افشان را معرفی کرده و اطلاعات شما را در زمینه این کابل ها افزایش دادیم. در پایان پیشنهاد می کنیم به هنگام خرید سیم افشان، به ایمنی محصول خریداری شده توجه کرده و وزن کابل را به عنوان معیار سنجش کیفیت در نظر نگیرید. همچنین به برند سازنده سیم افشان توجه داشته و از مراکز معتبر خرید کنید. 

فروشگاه اینترنتی امیرلایت، امکان بررسی مشخصات فنی و مقایسه محصولات مختلف را فراهم کرده و از پشتیبانی گسترده ای برخوردار است. همچنین علاوه بر تضمین بالاترین کیفیت، بهترین قیمت را برای کالاها در نظر گرفته و محصول مورد نظر شما را با خدمات پس از فروش مناسبی ارائه می دهد.

برچسب ها

تماس با کارشناسان