021 66629009

ارتباط با ما

-->
چراغ های دیواری معمولا نقش بسیار مهمی در تامین نور محیط های اطراف را دارند.
05 بهمن

انواع چراغ دیواری


چراغ های دیواری معمولا نقش بسیار مهمی در تامین نور محیط های اطراف را دارند. بخش های مختلف یک منزل همچون راه پله، راهرو، پارکینگ، حیاط، بالکن و ...نیاز به انواع چراغ دیواری دارد. چراغ های دیواری علاوه بر روشنایی نقش دکوراتیو را نیز دارد. معمولا چراغ دیواری شامل یک چراغ، صفحه، حباب و لامپ و ... است که معمولا دارای یک یا چند شاخه است. وظیفه چراغ های دیواری تاباندن نور به سمت بالا و پایین است و برخی از چراغ های جدید نور را به صورت مورب می تابانند. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص انواع چراغ های دیواری اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

معرفی انواع چراغ دیواری

معرفی انواع چراغ دیواری

چراغ های دیواری در انواع مختلفی وجود دارند. اگر بخواهیم از نظر جنس این چراغ ها را بررسی کنیم، چراغ های دیواری در دو نوع فلزی و چوبی وجود دارند. چراغ دیواری چوبی از چوب مرغوب و با کیفیت ساخته شده اند و به همین دلیل صمیمیت زیادی را در محیط های مختلف ایجاد خواهند کرد. چراغ های دیواری فلزی نیز از فلز ساخته شده اند و در هر مکانی قابل استفاده هستند.

لامپ هایی که درون چراغ دیواری فلزی قرار دارد، از فلز ساخته شده است، به همین دلیل از مقاوم ترین چراغ ها به شمار می روند. چراغ های فلزی برای نصب در محیط های باز نیز بسیار مناسب است؛ زیرا مقاومت این چراغ ها در برابر رطوبت و ضربه، بسیار بالا است. چراغ های چوبی بر عکس چراغ های دیواری فلزی، در برابر رطوبت، مقاومت بسیار کمی دارند.

علاوه بر انواع چراغ دیواری از نظر جنس، تقسیم بندی دیگری که برای چراغ ها وجود دارد از نظر شکل است. چراغ های دیواری به شکل های مختلف منحنی، مستطیل، موج دار و ... در بازار وجود دارد که هرکدام کاربردهای متفاوتی دارد. در ادامه مقاله به بررسی انواع چراغ دیواری از نظر جنس می پردازیم.

چراغ دیواری منحنی

چراغ دیواری منحنی

یکی از پرطرفدارترین انواع چراغ دیواری که بیشتر در سرویس بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار می گیرد، چراغ دیواری منحنی است. چراغ های دیواری منحنی با ظاهری بسیار شیک و لوکس با روشن شدن خود علاوه بر روشن شدن فضا، جلوه بسیار زیبایی به محیط می دهد.

این چراغ ها در زمان خاموشی نیز زیبایی بسیار زیادی به محیط می دهند. معمولا در محیط هایی که به نور کمی نیاز دارند، بهترین انتخاب چراغ های منحنی هستند. می توان تعدادی از این چراغ ها را به صورت ردیفی در کنار هم قرار داد و روشنایی فضا را تامین کرد. چراغ های منحنی به صورت نیم دایره به دیوار متصل می شوند.

حباب این چراغ ها معمولا به رنگ سفید و مات هستند که  باید جلوه زیبایی برای محیط داشته باشد. اصولا برای نصب این چراغ از دیوار باید فاصله 8 سانتی متری رعایت شود. کاربرد این چراغ دیواری برای روشنایی دیوار داخلی، دیوارهای راهرو، ستون های فضای داخلی، سرویس بهداشتی و حمام و ... است.

چراغ دیواری مستطیل

چراغ دیواری مستطیل

یکی دیگر از انواع چراغ دیواری که در هرمکانی قابل استفاده است، چراغ دیواری مستطیل است. این نوع چراغ ها بیشتر در نوع کلاسیک قرار دارند. همانطور که می دانید، چراغ های دیواری در طراحی یک دکوراسیون داخلی، تاثیر بسیار زیادی دارد. چراغ های مستطیل از تنوع بالا و رنگ و طرح زیادی برخوردار هستند و همین امر نقطه قوت این چراغ دیواری است.

امروزه استفاده از چراغ های مستطیل کلاسیک افزایش یافته است. بیشترین کاربرد و استفاده از اینگونه چراغ ها در دیوارنمای ساختمان در کنار چراغ های دفنی و آویز است. این چراغ ها نمای بسیار زیبایی به ساختمان های ویلایی، تجاری، اداری و مسکونی می دهد. چراغ های دیواری دو طرفه،  بیشترین روشنایی و زیبایی را به اینگونه ساختمان ها می دهد که بیشتر به شکل مستطیل وجود دارد.

چراغ های دیوارکوب مستطیلی برای اتاق هایی که سقف کوتاهی دارند، انتخاب بسیار مناسبی می باشد. در ساختمان هایی که سقف کوتاه دارند، معمولا چراغ های اویزی جلوه مناسبی به محیط نمی دهد و انواع چراغ دیواری مخصوصا مستطیلی، برای این محیط بسیار مناسب می باشد. یکی دیگر از نکاتی که در هنگام استفاده از چراغ های مستطیلی لازم است رعایت کنید، نحوه چیدمان مبلمان است. با توجه به نحوه چیدمان مبلمان، خواهید فهمید که چه نوری برای محیط لازم است و همین امر در انتخاب مکان مناسب برای نصب این چراغ به ما کمک می کند.

چراغ دیواری موج دار

امروزه جدیدترین انواع چراغ دیواری را می توان در مدل های موج دار پیدا کرد. این مدل چراغ معمولا نسبت به مدل های دیگر، جدید تر هستند و در دکوراسیون های شیک و لاکچری استفاده می شوند. این نوع چراغ دیواری معمولا از نور بالا و پایین برخوردار است که در کنار میز مطالعه قرار می گیرد.

چراغ دیواری موج دار بیشتر جنبه تزیینی دارد و در محیط کتابخانه نیز قرار می گیرد. برای مطالعه کتاب و مجلات و همچنین نمایش اکسسوری می توان از چراغ دیواری موج دار استفاده نمود. قابلیت تنظیم نور در این نوع چراغ ها از مهم ترین نقطه قوت آن به شمار می رود. چراغ های موج دار گاهی به صورت ال ای دی نیز بر روی دیوار قرار گرفته و شکل های گوناگونی دارد. 

علاوه بر کتابخانه، فضای بالکن نیز محیط بسیار مناسبی برای استفاده از چراغ دیواری موج دار خواهد بود. معمولا فضای سبز بالکن، برای پرورش گیاهان و گل های تزیینی بسیار مناسب است، به همین دلیل شما با نور پردازی و استفاده از یک چراغ دیواری زیبا می توانید جلوه چند برابری به این محیط بدهید. چراغ های دیواری موج دار این امکان را به شما می دهند تا نور کافی در فضای بالکن ایجاد کنید و همچنین جذابیت و زیبایی بالکن شما را چند برابر خواهد کرد.

از کجا چراغ دیواری بخریم؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، چراغ دیواری علاوه بر روشنایی، زیبایی و جلوه زیادی به محیط اطراف می دهد؛ بنابراین برای انتخاب یک چراغ دیواری مناسب باید همه شرایط را در نظر بگیریم تا چراغ با محیط مورد نظر مطابقت داشته باشد. یکی از فروشگاه هایی که در تولید انواع چراغ دیواری فعالیت می کند، فروشگاه امیر لایت است.

این فروشگاه با داشتن تنوع محصولات بالا و کادری مجرب می تواند پاسخگوی نیازهای شما در هر ساعتی از روز باشد. می توانید مدل های انتخابی خود را از سایت امیر لایت سفارش داده تا در کمترین زمان ممکن به دستتان برسد؛ بنابراین معتبرترین فروشگاهی که می توانیم در حوزه انواع چراغ دیواری به شما پیشنهاد دهیم، فروشگاه امیر لایت است.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص انواع چراغ دیواری صحبت کردیم. معمولا چراغ های دیواری از نظر جنس در دو نوع فلزی و چوبی قرار دارند. همچنین از نظر شکل نیز در انواع موج دار، مستطیلی و منحنی هستند که هر کدام کاربرد ویژه ای دارد. معمولا چراغ های دیواری موج دار برای تزیینات به کار برده می شود و چراغ های مستطیلی کاربرد بیشتری در محیط های مختلف دارد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص انواع چراغ دیواری می توانید به سایت امیر لایت مراجعه نمایید.

برچسب ها

تماس با کارشناسان