021 66629009

ارتباط با ما

-->
کابل شبکه در انواع مختلفی وجود دارد. هریک از انواع این کابل شبکه ها کاربرد خاصی دارند که سبب تمایز آن ها شده است
20 آذر

چند نوع کابل شبکه داریم؟

با پیشرفت تکنولوژی اینترنت بخش بسیار مهمی از زندگی ما را تشکیل داده است. با استفاده از روش های مختلف امکان دسترسی به اینترنت فراهم می شود. یکی از تجهیزاتی که امکان دسترسی به اینترنت را برای ما فراهم می‌کند، کابل شبکه است. شاید برای شما سوال پیش آید که کابل شبکه چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ در ادامه به بررسی انواع کابل شبکه می پردازیم تا بتوانید بهترین نوع کابل را تهیه کنید.

انواع کابل شبکه

انواع کابل شبکه

کابل شبکه در انواع مختلفی وجود دارد. هریک از انواع این کابل شبکه ها کاربرد خاصی دارند که سبب تمایز آن ها شده است. بنابراین در انتخاب آن ها توجه به این موضوع ضروری است. کابل شبکه به طور کلی در انواع کواکسیال، زوج به هم تابیده و فیبر نوری وجود دارند. از متداول ترین انواع کابل شبکه که استفاده گسترده ای دارد، میتوان به کابل شبکه زوج به هم تابیده اشاره کرد.
کابل شبکه به دو صورت شیلد دار و بدون شیلد تولید می شود. شیلد به کار رفته در دستگاه برای جلوگیری از نویز های داخلی و خارجی تولید شده است. شیلد تولید شده می تواند دور سیم ها، زوج سیم ها یا دور چهار سیم کشیده شده باشد.

از کابل شبکه شیلد دار در بیرون از منازل و در مکان هایی که احتمال وجود نویز زیاد است، استفاده می شود. به عنوان مثال در مسافت های طولانی بهتر است از این نوع کابل شبکه استفاده شود. در صورتیکه در منازل و برای مودم و کامپیوتر می توانید از کابل شبکه بدون شیلد بهره ببرید.

کاربرد های کابل شبکه

کابل شبکه بر اساس نوع آن کاربرد های مختلفی دارد. بنابراین میتوان یک کاربرد مشخص را برای همه کابل های شبکه در نظر گرفت.  به عنوان مثال کابل مسی در سیم کشی های کوتاه در مورد استفاده قرار می گیرد. هر چه میزان مس به کار رفته در این کابل ها بیش تر باشد، کابل شبکه می تواند پهنا باند بیش تری را پشتیبانی کند.
کابل های شبکه فیبر نوری در اتصالات بین ساختمانی یا ارتباطی مورد استفاده قرار می گیرند. این کابل ها می توانند با سرعت بسیار بالا کار کنند. بنابراین در مراکزی که به پهنا باند بالا نیاز است، مانند مراکز داده ها، فرودگاه ها، بانک ها و بیمارستان ها استفاده از کابل شبکه فیبر نوری مناسب است. کابل های شبکه زوج به هم تابیده در فروشگاه ها، مغازه ها و دفاتر مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایا و معایب کابل شبکه

مزایا و معایب کابل شبکه

کابل های شبکه مزایای بسیاری در دنیای فناوری دارند. به عبارت دیگر این کابل ها به انتقال اطلاعات می پردازند. بدون وجود کابل های شبکه امکان اتصال به اینترنت و بازی های گروهی برای شما وجود نخواهد داشت. هر یک از کابل های شبکه مزایا و معایب خاص خود را دارند. این مزایا و معایب بر اساس انواع کابل شبکه تعیین می شود. به عنوان مثال کابل های شبکه مانند کابل شبکه مسی رسانایی بالایی دارند. همچنین این کابل در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته و شکل پذیری مناسبی نیز دارد.

بسیاری از کابل های شبکه دارای پهنای باند بالا هستند که امنیت و سرعت بسیار بالایی را برای شما فراهم می کنند. کابل های شبکه امروزی بسیار انعطاف پذیر بوده و تداخل کمی دارند. کابل های شبکه علاوه بر مزایای بسیاری که دارند، با معایبی نیز همراه هستند. به عنوان مثال کابل های شبکه امروزی هزینه بالایی برای تولید و نصب دارند.

 این کابل ها شکننده بوده و بسیار حساس هستند. بنابراین احتمال آسیب رساندن به سیگنال وجود دارد. در برخی مواقع در این کابل ها مشکلات اتصال دیده شده است. در نظر داشته باشید که متناسب با انواع کابل شبکه هریک ازآنها مزایا و معایب خاص خود را دارند که پیش از خرید کابل باید به این موضوع توجه کنید.

عوامل تعیین کننده قیمت انواع کابل شبکه

قیمت کابل شبکه از طریق ارگان های صنعتی مشخص می‌شود. قیمت این کابل ها تا حد زیادی افزایش یافته است. همچنین عوامل بسیاری در افزایش قیمت انواع کابل شبکه نقش دارند. با افزایش قیمت فلزات، قیمت کابل شبکه نیز بالا می رود. معمولا از مس یا آلومینیوم برای تولید کابل شبکه استفاده می شود. بنابراین قیمت این فلزات می تواند بر قیمت این محصول تاثیر گذار باشد. با افزایش قیمت مس و آلومینیوم قیمت کابل نیز افزایش خواهد یافت.

از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت انواع کابل شبکه میتوان به قیمت انرژی، حقوق نیروی انسانی و حمل و نقل اشاره کرد. نوع عایق به کار رفته در کابل شبکه نیز در قیمت آن تاثیرگذار است. به عنوان مثال در تولید این کابل از دو جنس متداول PVC یا XLPE استفاده می کنند که XLPE قیمت بالاتری نسبت به PVC دارد.  
اندازه کابل نیز از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت آن است. هرچه اندازه کابل بیش تر باشد، مواد استفاده شده در تولید آن نیز بیش تر است، بنابراین هزینه بالا تری خواهد داشت. شرکت تولید کننده نیز از دیگر عواملی که در قیمت آن تاثیر مستقیم دارد. اگر کابل تولید شده از برندهای معروف باشد، کابل قیمت بیش تری خواهد داشت.

کابل های شبکه را از کجا بخریم؟ 

کابل های شبکه را از کجا بخریم؟ 

وجود تحریم ها سبب شده است که پیدا کردن انواع کابل شبکه اورجینال با مشکل مواجه شود. علاوه بر این برخی افراد سودجو از این فرصت استفاده کرده و به فروش کابل های شبکه تقلبی اقدام کرده اند. بنابراین اگر قصد خرید کابل شبکه را دارید، بهتر است از یک مرکز معتبر کابل مورد نظر را خریداری کنید. ازجمله این مراکز معتبر میتوان به امیرلایت اشاره کرد. این فروشگاه تجربه بالایی در فروش انواع کابل شبکه را دارد. همچنین شما می توانید با کارشناسان این مجموعه در مورد کابل شبکه مورد نیاز مشورت کنید تا بتوانید بهترین کابل را براساس نیاز خود خریداری کنید.

سخن پایانی

وجود اینترنت و سایر تکنولوژی ها بسیاری از امور را راحت کرده است. بدون وجود این تکنولوژی ها زندگی بسیار دشوار شده و با مشکل روبرو می شود. بنابراین وجود تجهیزاتی نظیر انواع کابل شبکه نقش مهمی را ایفا می کنند.  انواع مختلفی از این کابل وجود دارد که شما می توانید آنها را از مراکز مختلفی خریداری کنید. کارشناسان امیرلایت آماده خدمات رسانی به شما هستند تا بتوانید کابل شبکه مورد نیاز خود را در بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری کنید.
 

برچسب ها

تماس با کارشناسان