021 66629009

ارتباط با ما

-->
کابل کواکسیال یا کابل آنتن یکی از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین ابزار برای انتقال داده در مصارف خانگی، تجاری و صنعتی است
27 اسفند

معرفی انواع کابل کواکسیال و ویژگی های آن ها


آشنایی با انواع کابل کواکسیال و بررسی کاربرد هر کدام، نقش مهمی در تجربه خریدی مطمئن دارد. در این میان کابل کواکسیال نوعی کابل الکتریکی است که مجهز به یک رسانای داخلی بوده و کاربرد وسیعی در اتومبیل، تجهیزات نظامی و پزشکی، هواپیما، گیرنده های آنتن رادیو، تلویزیون و... دارد. 
در این مقاله ضمن معرفی انواع کابل، شما را با نکات مهم خرید هر محصول آشنا می کنیم.

انواع کابل کواکسیال کدامند؟

انواع کابل کواکسیال کدامند؟

شناخت انواع کابل کواکسیال باعث می شود تا بتوانید متناسب با بودجه و نیاز خود این محصول را خریداری کرده و آن را در بخش های خانگی، تجاری و... مورد استفاده قرار دهید. 

۱. کابل کواکسیال thinnet

این کابل دارای قطر 0.25 اینچی بوده و بسیار نرم و انعطاف پذیر است. همچنین قدرت زیادی برای انتقال سیگنال تا فاصله 185 متری دارد و کار کردن با آن ساده و راحت است. این کابل که در دسته کابل های RG58 قرار گرفته و در تمام شبکه ها قابل استفاده است.

۲. کابل کواکسیال thicknet

 این کابل دارای قطر 0.5 اینچی بوده و با نام اترنت استاندارد نیز شناخته می شود. همچنین به عنوان ستون شبکه شناخته شده و بخش مسی داخل آن بسیار بزرگ است. از این رو در مسافت های طولانی به کار رفته و امکان انتقال سیگنال تا فاصله 500 متری را فراهم می کند.

۳. کابل RG6

یکی دیگر از انواع کابل کواکسیال که در تلویزیون و ماهواره کاربرد دارد، کابل RG6 است.

۴. کابل RG60

این کابل در تلویزیون هایی که کیفیت تصویر آن ها بسیار بالا است، مورد استفاده قرار می گیرد.

۵. کابل کواکسیال RG11

این کابل در ساختمان های مرتفع به کار رفته و برای فاصله های طولانی مناسب است. 

۶. کابل RG59

یکی دیگر از انواع کابل کواکسیال RG59 است که در دوربین های مداربسته به کار می رود. 

۷. کابل کواکسیال RF 

این کابل یکی از ورودی های تلویزیون را به خود اختصاص داده و برای انتقال سیگنال های فرکانس رادیویی به کار می رود. 

۸. کابل کواکسیال میکرو 

کاربرد این کابل در تجهیزات نظامی و وسیله های مربوط به اسکن فراصوت دیده می شود.

کابل کواکسیال Thinnet (نازک) چه ویژگی هایی دارد؟

کابل کواکسیال Thinnet (نازک) چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از انواع کابل کواکسیال که به کابل Thinnet یا نازک معروف است، دارای امپدانس 50 اهم بوده و بسیار نرم و انعطاف پذیر است. همچنین برای تمام شبکه ها مناسب بوده و امکان انتقال سیگنال تا فاصله 185 متری را فراهم کرده است. کار کردن با Thinnet راحت و آسان بوده و این کابل از ضعیف شدن سیگنال جلوگیری می کند. همچنین عضو خانواده کابل های RG58 بوده و مجهز به یک هسته مسی مرکزی است. 

این هسته امکان تبدیل شدن به مفتول را دارا بوده و کابل کواکسیال نازک برای استفاده در شبکه های کامپیوتری و دوربین های مداربسته مناسب است. در این میان پارامتر امپدانس نشان دهنده میزان مقاومت سیم در برابر جریان متناوب برق بوده و این کابل با داشتن امپدانس بالا از مقاومت خوبی برخوردار است.

کابل کواکسیال Thicknet (ضخیم) چه ویژگی هایی دارد؟

یکی دیگر از انواع کابل کواکسیال که قطر 0.5 اینچی دارد، Thicknet است. این کابل انعطاف پذیری بالایی داشته و با نام اترنت استاندارد نیز شناخته می شود. همچنین برای مسافت های طولانی مناسب بوده و قطر بالایی در هسته مسی مرکزی دارد. کابل کواکسیال ضخیم امکان انتقال سیگنال تا فاصله 500 متری را فراهم کرده و از ضعیف شدن سیگنال جلوگیری می کند. همچنین برای فرآیند پشتیبانی انتقال اطلاعات در مسیرهای طولانی مناسب بوده و از ضخامت بالایی برخوردار است. از این رو کاربرد های مختلفی داشته و در مسافت های طولانی به کار می رود.

ویژگی های کابل کواکسیال سخت

همانطور که گفتیم همه کابل ها یکسان نیستند و یکی از انواع کابل کواکسیال از نوع سخت است. این کابل از لوله های گرد مس، نقره یا طلا تشکیل شده و ممکن است دارای ترکیبی از فلزات باشد. همچنین رسانای مرکزی آن از مس جامد یا آلومینیوم با روکش مس بوده و قطر آن زیاد است. از این رو ضخامت بالایی داشته و دی الکتریک آن شامل فوم پلی اتیلن، هوا، گاز تحت فشار به صورت نیتروژن و... است. 

کابل کواکسیال سخت کاربردهای مختلفی داشته و برای پخش تلویزیونی یا رادیویی، فرستنده های نظامی و برنامه های رادیویی آماتور مناسب است.

ویژگی های کابل کواکسیال تابشی

ویژگی های کابل کواکسیال تابشی

یکی از انواع کابل کواکسیال که به عنوان فیدر دارای نشت نیز شناخته می شود، کابل کواکسیال تابشی است. این کابل برای استخراج زیرزمینی یا سایر محیط های تونل مناسب بوده و به عنوان یک سیستم ارتباطی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین اصلی ترین کارکرد آن مربوط به یک آنتن توسعه یافته بوده که قابلیت انتقال و دریافت امواج رادیویی را فراهم کرده است. از طرفی در برقراری ارتباط دو طرفه همراه موثر بوده و در استخراج معدن، راه آهن زیرزمینی، ساختمان های صنعتی و... مورد استفاده قرار می گیرد.

سخن پایانی

در این مقاله انواع کابل کواکسیال را معرفی کرده و ویژگی های هر کدام را مورد بررسی قرار دادیم. در پایان پیشنهاد می کنیم با مراجعه به فروشگاه اینترنتی امیرلایت، مشخصات فنی محصولات مختلف را مقایسه کرده و پس از بررسی هر کدام، مطابق با بودجه و نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید. 
تیم امیرلایت با داشتن چندین سال تجربه آماده ارائه خدمات مشاوره کامل بوده و در تلاش است تا با تضمین اصالت کالا، رضایت حداکثری شما مشتریان عزیز را به دست بیاورد.

برچسب ها

تماس با کارشناسان