021 66629009

ارتباط با ما

-->
یکی از انواع هواکش، هواکش صنعتی بوده که وظیفه آن جابه جایی هوا است
27 دی

بهترین هواکش صنعتی

هواکش صنعتی امروزه یکی از دستگاه های کاربردی برای تهویه در محیط های صنعتی می‌باشد. در گذشته برای تهویه هوا در محیط های صنعتی از ابزارهایی همچون پنکه استفاده می شده است. با پیشرفت علم و همچنین وسیع تر شدن محیط، پنکه ها و پنجره ها دیگر جوابگوی تهویه محیط نبودند و نیاز به یک دستگاه قوی برای تهویه هوا بود. امروزه تمامی دستگاه ها و تجهیزات صنعتی به بهترین هواکش صنعتی نیاز دارند تا علاوه بر تهویه هوای محیط، شرایط ایده آلی را برای پرسنل فراهم آورد. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص هواکش صنعتی و ویژگی های آن، اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

هواکش صنعتی

هواکش صنعتی

یکی از انواع هواکش، هواکش صنعتی بوده که وظیفه آن جابه جایی هوا است. امروزه یکی از اصلی ترین نیازهای هر کارگاه یا کارخانه صنعتی، وجود بهترین هواکش صنعتی می‌ باشد؛ زیرا بسیاری از دستگاه ها و تجهیزات صنعتی، گرما و آلاینده زیادی را تولید می کنند که در صورت خارج نشدن این هوای آلوده، موجب آسیب رسیدن به دستگاه و همچنین پرنسل خواهد شد.

یکی دیگر از وظایفی که هواکش های صنعتی بر عهده دارند این است که با تهویه هوا، سلامت و امنیت کارکنان و پرسنل را تضمین می کنند. این دستگاه در دو نوع گریز از مرکز و محوری وجود دارد که بر حسب نیاز، می توان آن را تهیه کرد. اندازه ای که هواکش های صنعتی دارند باید متناسب با اندازه محیط باشد و محیط ها و شرکت های بزرگ حتما باید از این هواکش ها استفاده نمایند.

معرفی بهترین هواکش صنعتی در بازار ایران

معرفی بهترین هواکش صنعتی در بازار ایران

یکی از بهترین هواکش صنعتی که در محیط هایی که کارایی محدود دارد، مورد استفاده قرار می گیرد، هواکش محوری یا آکسیالی است. این هواکش ها توانایی گردش هوا در محیط های محدودی را دارند. معمولا از این هواکش ها نباید در مکان هایی که درجه حرارتی بالای 60 درجه دارند، استفاده شود. این یکی از نقطه ضعف های هواکش محوری است.

یکی دیگر از بهترین هواکش صنعتی، هواکش های گریز از مرکز یا سانترفیوژی هستند که بر عکس هواکش محوری حتما به یک مسیر کانالی باید متصل شوند. از طریق این مسیر کانالی هوای نامطبوع داخلی،  خارج شده و هوای سالم وارد محیط می شود. هواکش در این دستگاه به عنوان نیروی گریز از مرکز عمل کرده و هوا از طریق پروانه ها خارج یا وارد می شوند.

 قوانین گریز از مرکز در این نوع هواکش ها نقش اول را دارد.معمولا از هواکش های سانترفیوژی در ساختمان های چند منظوره، مجتمع های بزرگ، کارگاه و کارخانه های صنعتی و ... استفاده می شود.

هواکش صنعتی دمنده

امروزه در صنایع، دمنده های صنعتی را هواکش می گویند. هواکش صنعتی دمنده هم یکی از دستگاه های مکانیکی بوده که برای گردش هوا استفاده می شود. تفاوت هواکش های معمولی با دمنده در این است که هواکش ها دمنده هوا را فقط در یک منطقه خاصی به گردش در می آورند.

هواکش های معمولی مکنده با هواکش های دمنده از نظر گردش هوا و تهویه مشابه هم عمل می کنند. تنها فرق آن ها از نظر فنی بوده که باهم تفاوت دارند. دمنده های صنعتی از اجزای سیستم سرمایش و گرمایش محیط های صنعتی هستند که در مکان هایی که فرآیند صنعتی همچون حمل و نقل، مکش هوا، تهویه و... صورت می گیرد، به کار برده می شوند.

ساختار هواکش های دمنده بدین گونه است که همانند آسیاب بادی معکوس کار می کنند. این دستگاه شامل تیغه هایی است که به روتور دستگاه اتصال دارند که به آن ها پروانه می گویند. تیغه های چرخان،  هوا را به داخل هواکش قرار می دهند و با حرکت خود، آن ها را نیز به حرکت در می آورند. هوای درون دستگاه با حرکت تیغه ها شتاب بالایی می گیرد و در نهایت از دهانه فن خارج می شود. معمولا هواکش های دمنده برای تخلیه، خنک کنندگی، تهویه و انتقال و ... در کارخانه و کارگاه های صنعتی استفاده می شود.

ویژگی های هواکش صنعتی دمنده

ویژگی های هواکش صنعتی دمنده

 بهترین هواکش صنعتی دمنده تنها یک نقطه از فضا را تهویه می کند و موجب خنک شدن تنها یک بخش از محیط می شود. پره های هواکش های دمنده به گونه ای تهویه شده است که روی یک نقطه تمرکز می کند. هواکش های دمنده برای تهویه سازی و خنک سازی سالن ها مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های مهم هواکش صنعتی دمنده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گازها در هواکش های صنعتی دمنده به صورت مماسی تخلیه می شوند.
  • این دستگاه با مصرف زیاد انرژی عمل تهویه هوا را انجام می دهد.
  • در این دستگاه، روتور در یک فضای بسته قرار دارد.
  • در بهترین هواکش صنعتی دمنده، قاب وظیفه اصلی را برای هدایت جریان برعهده می گیرد.
  • فن میزان دبی در این دستگاه، جریان بسیار بیشتری را دارد.
  • در هواکش صنعتی دمنده، تیغه ها برای دمیدن هوا به صورت گریز از مرکز طراحی شده اند.
  • سرعت تهویه هوا در هواکش های دمنده نسبت به دیگر هواکش ها بیشتر است.

کاربردهای هواکش صنعتی دمنده

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، هواکش های صنعتی دمنده، حرکت و گردش هوا را تسریع می کند. نقش مهم این دستگاه را هیچ وقت نباید نادیده بگیریم، زیرا جابه جایی هوا یکی از ضروری ترین امور برای کارخانه ها و کارگاه ها است. از بهترین هواکش صنعتی دمنده،  در بسیاری از سایت های ساختمانی برای خنک کردن و خشک کردن محیط استفاده می شود.

از دیگر کاربردهای این گونه هواکش در سالن های ورزشی بوده که می تواند محیط بزرگ سالن را سریعا گرم و مرطوب نگه دارد. در بسیاری از کارخانه هایی که محیط بسیار بزرگی دارند و امکان استفاده از کولر در آن ها وجود ندارد، وجود یک هواکش دمنده از افزایش دما در این امکان و همچنین از توقف تولید نیز در کارخانه ها جلوگیری می کند.

در بسیاری از استخرها، گلخانه ها، حمام های عمومی و دیگر مراکز عمومی نیز از این گونه هواکش های صنعتی استفاده می شود. در کارخانه جات تولیدی و مراکز پخت غذا نیز از هواکش های صنعتی دمنده برای خارج کردن هوای آلوده و دود و بوی غذا نیز استفاده می شود و در این مراکز نسبت به سایر جاها، وجود هواکش اهمیت بیشتری خواهد داشت.

از کجا هواکش صنعتی دمنده بخریم؟

یکی از معتبرترین و بهترین مراکز تولید و فروش انواع هواکش صنعتی، فروشگاه امیر لایت است. این فروشگاه با داشتن انواع مختلفی از هواکش های صنعتی و خانگی در بهترین کیفیت، موجب شده تا به یکی از بهترین فروشگاه ها تبدیل شود. استفاده از متریال عالی و باکیفیت در این هواکش ها، خرابی این دستگاه را به حداقل رسانده و قیمت معقول و به صرفه دستگاه ها، موجب شده تا همه افراد بتوانند یک خرید بسیار باکیفیت و ارزان قیمتی داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده دیگر محصولات می توانید به سایت امیر لایت مراجعه کرده و از تمامی محصولات این فروشگاه اطلاع پیدا کنید.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص بهترین هواکش صنعتی صحبت کردیم. معمولا یکی از ضروری ترین دستگاه برای هر کارخانه و کارگاه صنعتی وجود یک هواکش است. وظیفه هواکش، انتقال و گردش هوا از داخل به سمت خارج بوده که موجب شده امنیت و سلامت دستگاه و پرسنل، تضمین شود. از هواکش صنعتی دمنده در گلخانه ها، مراکز پخت غذا، سالن های ورزشی، استخر و ...استفاده می شود.
 

برچسب ها

تماس با کارشناسان