021 66629009

ارتباط با ما

-->
کابل شبکه کت 6 از سرعت بالاتری برخوردار بوده و برای انتقال اطلاعات انتخاب مناسب تری است.
14 آذر

تفاوت کابل شبکه کت 5 و 6

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب و خرید کابل شبکه موثر است، توجه به نوع این محصول است. در این مقاله تفاوت کابل شبکه کت 5 و 6 را بررسی کرده و به معرفی کامل هر یک از این محصولات می‌ پردازیم. بدین ترتیب اطلاعات شما را در زمینه خرید انواع کابل افزایش داده و ویژگی های سرعت، پهنای باند، امنیت، فرکانس و سازگاری را در این کابل ها مورد بررسی قرار می دهیم.

کابل شبکه کت 5

کابل شبکه کت 5

کابل شبکه کت 5 یک کابل زوجی به هم تابیده بوده و در شبکه های کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول با فراهم کردن کارایی مناسب تا 100 مگاهرتز، در بیشتر تکنولوژی های اترنت کاربرد داشته و برای انتقال سیگنال های دیگر نیز استفاده می‌ شود. به عنوان مثال در تلفن و ویدیو به کار گرفته شده و برای اتصال از پانچ سوکت و کانکتور های RJ45 استفاده می کند. طراحی کابل شبکه کت 5 مطابق با خطوط انتقال متوازن کابل های زوجی به هم تابیده بوده و این محصول با استفاده از سیگنالینگ تفاضلی، نسبت به حذف نویز اقدام می کند. کابل شبکه کت 5 بیشتر به صورت بدون شیلد بوده و در کابل کشی ساخت یافته کاربرد دارد. همچنین امکان انتقال توان الکتریکی را فراهم کرده و از طرح های مختلفی برای انتقال ویدیوهای آنالوگ و دیجیتال برخوردار است.

کابل شبکه کت 6

کابل شبکه کت 6

پیش از آشنایی کامل با تفاوت کابل شبکه کت 5 و 6، با ویژگی های هر کدام از این محصولات آشنا شده و سپس کابل مورد نیاز خود را انتخاب کنید. اکنون که با کابل شبکه کت 5 و کاربردهای آن آشنا شدید، با معرفی کابل شبکه کت 6 اطلاعات شما را در این زمینه تکمیل می کنیم.
به یک جفت کابل پیچیده استاندارد برای اترنت و دیگر لایه های فیزیکی شبکه، کابل شبکه کت 6 گفته می شود. این نوع کابل کاربردهای فراوانی داشته و از ویژگی های دقیقی در تداخل و سر و صدای سیستم برخوردار است. همچنین با فراهم کردن کارایی مناسب تا 500 مگاهرتز، ویژگی های تداخل بیگانه را برطرف کرده و امکان به کارگیری در فاصله حداکثری 100 متر را فراهم می کند. نصب و راه اندازی کابل شبکه کت 6 از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند رسیدن به مشخصات مورد نیاز است.

درواقع کابل نباید بیش از حد خم یا محکم شده و جفت سیم ها نباید از هم جدا شده باشند. این کابل می تواند در محیط های تداخل الکترومغناطیسی بالا استفاده شده و مورد حفاظت قرار بگیرد. همچنین با کانال الکتریکی و نویز سیستم برخورد شدیدی داشته و می تواند برای رسیدن به بالاترین عملکرد خود، همه جفت ها را برای سیگنالینگ مورد استفاده قرار دهد. در واقع امکان اتصال دو دستگاه از طریق کابل شبکه کت 6 فراهم شده و این محصول، متشکل از یک کابل جفت استاندارد پیچ خورده نسل ششم است که با پشتیبانی از نرخ داده 10 گیگابیت اترنت 1 گیگابیت در ثانیه برای مسافت های محدود مورد استفاده قرار می گیرد.

سرعت کابل شبکه کت 5

سرعت کابل شبکه کت 5

یک تفاوت کابل شبکه کت 5 و 6 مربوط به سرعت آن ها است. کابل شبکه کت 5، دارای پهنای باند فرکانسی 100 مگاهرتز بوده و از سقف سرعتی 10 تا 100 مگابایت بر ثانیه برخوردار است.

سرعت کابل شبکه کت 6

سرعت کابل شبکه کت 6

کابل شبکه کت 6 دارای پهنای باند فرکانسی 250 مگاهرتز بوده و از سقف سرعتی 10 گیگابایت بر ثانیه برخوردار است. طول این کابل به 55 متر نیز می رسد.

بررسی قیمت کابل شبکه کت 5 و 6

دیگر تفاوت کابل شبکه کت 5 و 6، مربوط به قیمت آن ها است. کابل های شبکه کت 5 و 6 از جنس مس بوده و در صورت داشتن درجه خلوص بیشتر، دچار افزایش قیمت می شوند. افزایش درجه خلوص نیز، منجر به بالا رفتن کیفیت و کاهش افت ولتاژ این محصولات می شود.
به طور کلی نسل ششم کابل شبکه کت، از قیمت بالاتری برخوردار بوده و افت ولتاژ کمتری دارد. همچنین قطر زیادی داشته و برای مسافت های طولانی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کابل برای اتصال به کارت شبکه از سر سیم استفاده می‌ کند و این موضوع متاثر از دیگر تفاوت کابل شبکه کت 5 و 6 است. به طور کلی کابل شبکه کت 6 از سرعت بالاتری برخوردار بوده و در انتقال اطلاعات بهتر عمل می کند.

تفاوت های کابل شبکه کت 5 و 6

بررسی تفاوت کابل شبکه کت 5 و 6، به انتخاب بهتر این محصول کمک کرده و منجر به خرید کابل شبکه متناسب با نیازهای شما می شود. در ادامه با مقایسه سرعت، پهنای باند، امنیت، فرکانس و سازگاری این محصولات، بهترین کابل شبکه را معرفی کرده و شما را به طور کامل راهنمایی می کنیم.

تفاوت در سرعت

همانطور که گفتیم کابل شبکه کت 6 از سرعت بالاتری برخوردار بوده و برای انتقال اطلاعات انتخاب مناسب تری است. این نوع کابل از سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه برخوردار بوده و کارایی بیشتری نسبت به کابل شبکه کت نسل پنجم دارد. کابل شبکه کت 5 از سقف سرعتی 10 تا 100 مگابایت بر ثانیه برخوردار است.

تفاوت در پهنای باند 

مهمترین تفاوت کابل شبکه کت 5 و 6 مربوط به اختلاف در پهنای باند است. کابل شبکه کت نسل پنجم از پهنای باند 100 مگاهرتز برخوردار بوده و پهنای باند کابل شبکه کت نسل پنجم، 250 مگاهرتز است.

تفاوت در امنیت

به عنوان مهمترین تفاوت کابل شبکه 5 و 6 می توان به امنیت اشاره کرد. به طور کلی کابل شبکه، مجموعه ای از چند سیم مسی بوده و وظیفه انتقال سیگنال را بر عهده دارد. در این میان تامین امنیت، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب محصول است. با توجه به امنیت بیشتر کابل شبکه کت 6، این محصول برای تاسیسات صنعتی مناسب بوده و می‌ تواند در مقیاس های بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد. در مقابل کابل شبکه کت 5 برای تاسیسات مسکونی مناسب بوده و از امنیت پایین تری برخوردار است.

تفاوت در فرکانس

دیگر تفاوت کابل شبکه کت 5 و 6 مربوط به فرکانس است. این عامل پهنای باند محصول را مشخص کرده و نیازمند دقت و توجه ویژه ای است. با توجه به بالاتر بودن ضریب فرکانسی کابل شبکه کت نسل ششم، این محصول انتخاب مناسب تری برای خرید است.

تفاوت از نظر سازگاری

حجم اشکالات انتقال سیگنال در کابل شبکه کت 5 و 6 متفاوت بوده و نسل ششم این محصول، به لحاظ سازگاری بیشتر بر نسل پنجم ارجحیت دارد. با توجه به سازگاری کابل cat6 با کابل های cat5 و cat5e استفاده از کابل شبکه کت 6 مشکلی ایجاد نمی کند.

سخن پایانی

در این مقاله تفاوت کابل شبکه کت 5 و 6 را بررسی کرده و اطلاعات شما را در زمینه خرید این محصولات تکمیل کردیم. در پایان پیشنهاد می‌ کنیم به فروشگاه اینترنتی امیرلایت مراجعه کرده و پس از بررسی مشخصات فنی انواع کابل شبکه، مناسب ترین نوع این محصول را خریداری کنید. 

برچسب ها

تماس با کارشناسان