021 66629009

ارتباط با ما

-->
دسته بندی انواع مختلف سیم افشان نیز، با توجه به جنس هادی و ولتاژ نامی آن صورت می گیرد.
16 آذر

سیم افشان چیست و انواع آن

به طور معمول سیم افشان از رشته های نازک مسی تشکیل شده و برای برق رسانی به سیستم های روشنایی و پریزها مورد استفاده قرار می گیرد. دسته بندی انواع مختلف سیم افشان نیز، با توجه به جنس هادی و ولتاژ نامی آن صورت می گیرد. در این مقاله قصد داریم ضمن پاسخ به سوال سیم افشان چیست، انواع گوناگون این محصول را بررسی کرده و شما را با کاربردهای آن آشنا کنیم.

سیم افشان چیست؟

سیم افشان چیست؟

سیم فلکسیبل یا سیم افشان از رشته های نازک مسی تشکیل شده و انعطاف پذیری بالایی دارد. همچنین به دلیل پیچیدگی بیشتر، از مقاومت الکتریکی بالایی برخوردار بوده و به صورت تک رشته تولید می‌شود. انواع مختلف سیم افشان با توجه به نوع هادی به کار رفته در آن ها قابل تمایز است. به طور کلی سیم افشان از یک هادی و روکش ساخته شده و با عایقی از جنس پی وی سی پوشانده می شود. یک سیم افشان در حالت استاندارد از رشته های نازک مسی تشکیل شده و نسبت به هادی آلومینیومی از کارایی و عملکرد بهتری برخوردار است. زیرا واکنش پذیری آلومینیوم با اکسیژن بیشتر بوده و احتمال زنگ زدگی آن بالاتر است. در مقابل هادی مسی طول عمر بیشتری داشته و دچار افت کارایی نمی شود.

سیم افشان نمره ۱، سیم افشان ۲.۵ و سیم افشان نمره ۴ به عنوان سایزهای پرکاربرد این محصول شناخته می شوند. همچنین انواع گوناگون سیم افشان در رشته ها و قطرهای مختلف به تولید رسیده و در بازار عرضه می شود. بنابراین شناخت نیازها و آشنایی با انواع سیم افشان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به عملکرد بهینه محصول کمک زیادی می‌ کند. سیم افشان با نشان اختصاری NYAF شناخته شده و اصلی ترین کاربرد آن مربوط به سیم کشی ساختمان است.

کاربردهای سیم افشان

کاربردهای سیم افشان

اکنون که می‌ دانید سیم افشان چیست، بهتر است با کاربردهای وسیع این محصول آشنا شده و آن را برای پروژه های مختلف خود مورد استفاده قرار دهید. 

کاربرد سیم افشان در برق کشی ساختمان

یکی از مهمترین کاربردهای سیم افشان، مربوط به برق کشی ساختمان است. این کابل برای اجرای تاسیسات برقی در سیم کشی داخلی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته و می‌ تواند برای پروژه های مسکونی، اداری، تجاری و... مناسب باشد. همچنین در سیستم توزیع و انتقال برق ساختمان موثر بوده و علاوه بر ایمنی زیاد، بهترین عملکرد را دارد.

کاربرد سیم افشان در پمپ آب

سیم افشان دارای ساختاری نرم و انعطاف پذیر بوده و می‌ تواند در فواصل کوتاه به کار گرفته شود. از طرفی پمپ شناور دارای فشار هیدرواستاتیکی بوده و آب را به وسیله منافذ موجود در سطح روکش جذب می کند. پس از نشت آب در اطراف کابل، وجود املاح معدنی احتمال ایجاد اتصال در تجهیزات را افزایش داده و می تواند منجر به بروز آسیب های زیادی شود. بنابراین یک کابل افشان مناسب می تواند از طریق مقاومت بالایی که دارد، از بروز این شرایط جلوگیری کند.

کاربرد سیم افشان در صنایع

کابل افشان، کاربردهای فراوانی داشته و برای به کارگیری در صنایع و نیروگاه ها بسیار مناسب است. این محصول، تداخلات سیگنالی را کاهش داده و نقش مهمی در صنایع انتقال دهنده برق با جریان های فشار قوی دارد‌. همچنین در برطرف کردن نیازهای عملکردی نیروگاه ها مناسب بوده و احتمال برق گرفتگی و حریق را کاهش می دهد. این محصول مقاومت بالایی در برابر ضربه و رطوبت داشته و در شرایط نامناسب آب و هوایی عملکرد مطلوبی دارد.

انواع سیم افشان

انواع سیم افشان

اکنون که می دانید سیم افشان چیست و چه کاربردی دارد، انواع گوناگون این محصول را معرفی کرده و اطلاعات شما را در زمینه خرید هر کدام افزایش می دهیم. همانطور که گفتیم، کابل افشان به لحاظ ولتاژ نامی و نوع هادی دارای انواع مختلفی است. این محصول یا دارای ولتاژ نامی 300/300 ولت بوده و یا از ولتاژ نامی 500/300 ولت برخوردار است. همچنین به لحاظ نوع هادی، در یکی از سه دسته بندی زیر قرار می گیرد:

سیم افشان سبک

این محصول برای کابل های ورودی مورد استفاده قرار گرفته و در وسایل برقی، لوازم خانگی و ماشین آلات گوناگون کاربرد‌ وسیعی دارد. در جریان این امر، شکل ثابت دو شاخه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و جنس هادی سیم افشان سبک، مس آنیل شده است.

سیم افشان قدرت

این کابل انرژی الکتریکی مورد نیاز را در فضای باز، درون آب، داخل خاک، ساختمان، کانال های کابل کشی، صنایع مختلف، نیروگاه ها و... تامین کرده و از مس آنیل شده تشکیل شده است.

سیم افشان آلومینیومی 

این کابل در موارد محدودی مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل هزینه بالای تهیه مس، از جنس آلومینیوم ساخته می‌ شود.

تفاوت سیم افشان و مفتولی

پس از پاسخ به سوال سیم افشان چیست و معرفی انواع مختلف این محصول، شما را با تفاوت کابل افشان و سیم مفتولی آشنا می‌ کنیم.
به طور کلی کابل مفتولی تنها به صورت ثابت و زمینی مورد استفاده قرار می گیرد‌. در مقابل سیم افشان از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و برای مکان های متحرک بسیار مناسب است. سیم افشان در ماشین آلات و تابلوهای فرمان مورد استفاده قرار گرفته و کابل مفتولی در سطح مقطع های بزرگتر به کار می‌ رود. همچنین سیم افشان از هزینه بالاتری برخوردار بوده و به دلیل خاصیت شکل پذیری خود نمی‌ شکند. در مقابل کابل مفتولی به علت برخورداری از هادی یک رشته ای، احتمال اتصالی را کاهش داده و قیمت پایین تری دارد. همچنین مقاومت زیادی در برابر خوردگی داشته و از مقاومت اهمی بالاتری برخوردار است.

کابل افشان را از کجا بخریم؟ 

اکنون که می دانید سیم افشان چیست و دارای چند نوع مختلف است، شما را برای خرید این محصول راهنمایی کرده و اطلاعات شما را در زمینه انتخاب بهتر کابل افشان افزایش می دهیم. همانطور که گفتیم کابل افشان به عنوان محصولی کاربردی، نقش مهمی در تاسیسات برقی داشته و بسیار پرفروش است. در این میان، انتخاب مرکز خرید معتبر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند توجه ویژه ای است. فروشگاه اینترنتی امیرلایت یکی از مراکز معتبر فروش انواع سیم افشان بوده و با بررسی مشخصات فنی هر محصول، امکان مقایسه و شناخت نیازهای شما را فراهم کرده است. همچنین با تضمین بهترین قیمت، امکان خرید با هر بودجه ای را فراهم کرده و محصولات خود را با خدمات پس از فروش مناسبی ارائه می دهد.

سخن پایانی

در این مقاله به سوال سیم افشان چیست پاسخ داده و انواع مختلف این محصول را بررسی کردیم. همچنین به معرفی تفاوت های سیم افشان و کابل مفتولی پرداخته و شما را با کاربردهای هر کدام آشنا کردیم. در پایان پیشنهاد می‌ کنیم نیاز خود را از خرید این کابل مشخص کرده و پس از مراجعه به فروشگاه اینترنتی امیرلایت، با توجه به بودجه خود نسبت به انتخاب و خرید بهترین محصول اقدام کنید.

برچسب ها

تماس با کارشناسان