021 66629009

ارتباط با ما

-->
نکات خرید کلید و پریز
17 بهمن

نکات خرید کلید و پریز

نکات خرید کلید و پریز

از جمله یراق آلاتی که در طراحی و دکوراسیون منزل نقش بسیار مهمی را دارد، کلید و پریز است. امروزه انواع مختلفی از کلید و پریز در مدل‌ها و برندهای مختلف در بازار وجود دارد که انتخاب آن برای افراد ممکن است، سخت باشد. در این مقاله سعی کردیم که تمامی نکات خرید کلید و پریز و انواع کلید و پریز را برای شما معرفی کنیم تا دیگر در هنگام خریدن آن دچار مشکل نشوید. پس اگر قصد خرید کلید و پریز را دارید، قبل از خرید حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

ویژگی کلید و پریز اصلی و باکیفیت

برای خریدن یک کلید و پریز مرغوب باید به برخی از عوامل توجه ویژه تری داشته باشید. یکی از این عوامل کیفیت بالای پوسته خارجی می‌باشد. ممکن است کلید و پریز انتخابی شما پوسته ظاهری بسیار جذابی داشته باشد اما طی گذشت زمان کم، استحکام و زیبایی اولیه را از دست بدهد؛ بنابراین در کلید و پریز باید از متریال مرغوب و با کیفیت استفاده شود.

به کار بردن مواد و متریال مرغوب اهمیت بسیار زیادی دارد و موجب عمر بیشتر کلید و پریز می‌شود. از دیگر موارد مهم در انتخاب یک کلید و پریز مرغوب، اجزای اصلی و مغزی کلید است. با توجه به اینکه وظیفه اصلی پریز و کلید انتقال بی‌خطر برق است، باید توجه داشت که کلید و پریز وسیله بسیار حساسی است.

همانطور که ظاهر کلید بسیار اهمیت داشته، مغزی این دستگاه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل لازم است که در ساخت بخش داخلی، از قطعاتی استفاده شود که بیشترین حد رسانایی را داشته و افزایش دمای بسیار کمی داشته باشد. برای هدایت جریان برق،باید از پلاتین‌های بسیار مرغوب استفاده شود که پوسته بیرونی را عایق کند و موجب جرقه زدن نشود. همچنین مواد سرامیکی نیز امنیت اینگونه مغزی ها را بالا می برد و شانس  وقوع اتصالی را بسیار کاهش می دهد.
تشخیص کلید و پریز اصلی از تقلبی

یکی دیگر از نکات خرید کلید و پریز، اهمیت تشخیص کلید و پریز اصلی از تقلبی است. یکی از اصلی‌ترین نکته‌ها این است که برای خرید کلید و پریز به فروشگاه‌های معتبر برویم و وسایل مورد نظر را تهیه کنیم. با این حال روش هایی نیز وجود دارد که می توان کلید اصلی و تقلبی را از هم تشخیص داد. برخی از این موارد که باید قبل از خرید به آن توجه داشته باشید، شامل موارد زیر است:

1.    جنس: کلیدهایی که تقلبی هستند معمولا جنس خوبی ندارند و با کوچکترین ضربه دچار آسیب می‌شوند. برعکس، کلیدهای اصلی متریال بسیار مناسبی داشته و کیفیت بسیار بالایی دارند. محصولات اصلی پس از گذشت مدت زمان بسیار طولانی هم دچار آسیب نمی‌شوند و عمر بالایی دارند.

2.    برند: یکی از اصلی‌ترین راه‌های تشخیص کلید و پریز اصلی و تقلبی برند است که معمولا با خرید برندهای معتبر و باکیفیت می‌توانید از کیفیت محصول خود، اطمینان داشته باشید. برندهای متفرقه و بی نام و نشان که امروزه در بازار بسیار رایج هستند، کاملا بی‌کیفیت بوده و عمر کوتاهی دارند.

3.    گارانتی: وجود گارانتی یکی دیگر از نکات خرید کلید و پریز بوده که نشان‌دهنده اصلی بودن این محصول است. معمولا تولیدکنندگانی که از کیفیت کار خود مطمئن هستند، تمامی محصولاتشان دارای ضمانت است؛ بنابراین ضمانت کالا نیز از دیگر روش‌های اصلی بودن کلید و پریز است.

نکات مهم هنگام خرید کلید و پریز برق

•    قیمت کلید و پریز برق: قبل از خرید کلید و پریز، ابتدا بودجه خود را مشخص نمایید. زمانی که بودجه شما مشخص باشد، بسیاری از انتخاب‌های گران قیمت حذف می‌شود و شما می‌توانید راحت‌تر محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

•    جنس ترمینال اتصال: یکی از مهم‌ ترین نکات خرید کلید و پریز، جنس و نوع اتصال ترمینال می‌باشد. بهتر است که این قسمت از جنس سرامیک باشد، زیرا سرامیک در دمای بسیار بالا نیز مقاومت بالایی دارد. جنس برنجی و مسی نیز از دیگر جنس‌های مقاوم و باکیفیت بوده که دچار زنگ زدگی نمی‌شوند و می توان از آن ها استفاده کرد.

•    طرح و رنگ کلید و پریز: شاید برای شما کیفیت محصول مهم تر از طرح و رنگ کلید باشد، اما زمانی که کلید و پریز را نصب کردید، متوجه می‌شوید که رنگ و طراحی آن نیز از مهم‌ ترین نکات خرید کلید و پریز می باشد. بهتر است که طرح و رنگ کلید و پریز را با دکوراسیون داخلی ست کنید تا جلوه بیشتری داشته باشد.

•    نوع کلید و پریز: کلید و پریز دارای انواع مختلفی هستند. با توجه به نیاز خود باید کلید و پریز مورد نظر را انتخاب کنید.

•    ضمانت و خدمات پس از فروش: همانطور که در بالا هم گفتیم، وجود ضمانت دلیل بر اصلی بودن کلید و پریز انتخابی شما می‌باشد. گارانتی، کیفیت محصول را تضمین می کند و موجب شده تا با خیال راحت خرید خود را انجام دهید. پس از دیگر نکات خرید کلید و پریز وجود ضمانت و گارانتی محصول می‌باشد.

•    جنس پلاستیک بدنه: جنس پلاستیک کلید و پریز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. پلاستیک مورد استفاده در کلید و پریز باید از نوع نسوز و مقاوم باشد. وجود پلاستیک بی کیفیت موجب شده تا پس از مدت بسیار کوتاهی تغییر رنگ بدهد یا دچار سوختگی شود.

معرفی انواع کلید و پریز

کلید و پریز انواع مختلفی دارد که در بخش بالا در خصوص نکات خرید کلید و پریز صحبت کردیم. حال می خواهیم در خصوص انواع کلید و پریز صحبت کنیم.

1.    کلید برق تک پل: این نوع کلیدها تنها یک دکمه بر روی خود دارند و برای خاموش و روشن کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای وصل کردن این نوع کلید نیاز به فاز اصلی و یک فاز برگشتی می‌ باشد.

2.    کلید برق تبدیل: کلید های تبدیل نیز نوعی کلید تک پل بوده که کارایی زیادی دارد. برای نقاطی که می‌خواهید یک خط روشنایی را در دونقطه ایجاد کنید، این نوع کلید مورد استفاده قرار می گیرد.

3.    کلید دو پل: کلیدهای دو پل دارای دو دکمه است، این نوع کلید برای کنترل دو خط روشنایی درون یک جعبه کلید استفاده می شود که یک نوع فاز ورودی داشته و دو نوع فاز برگشتی را خواهد داشت.

4.    کلید صلیبی: کلیدهای صلیبی نوعی کلید تبدیل هستند که بین دو پایه مشترک کلید تبدیل مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه در راه پله‌ ها، چشمی‌هایی وجود دارند که جایگزین کلید صلیبی شده‌ اند.

امنیت کلید و پریز امروزه از مواردی است که توجه به آن، اهمیت بسیار زیادی دارد و جز مهم ترین نکات خرید کلید و پریز است. امروزه برخی از کلید و پریزها دارای پلی امیدهای نسوز هستند که وجود این متریال موجب شده تا از جرقه زدن و آتش گرفتن، جلوگیری شود. وجود یک حلقه فلزی در گلوگاه کلید و پریز نیز موجب شده تا جرقه و آتش سوزی اتفاق نیوفتد.

یکی دیگر از موارد ایمنی که باید به آن توجه کرد، استفاده از درپوش‌ های پلاستیکی است که کودکان نتوانند به آن دست بزنند. قبل از خرید به ضد آب بودن کلید و پریز توجه ویژه داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص نکات خرید کلید و پریز صحبت کرده ایم. کلیدها در انواع تک پل، دو پل، تبدیل و ... وجود دارند که با توجه به نیازتان می توانید یک مورد را انتخاب کرده و از آن استفاده نمایید. بهتر است کلیدهایی را خریداری نمایید که دارای ضمانت و گارانتی هستند. طرح و رنگ کلید و پریز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. می توانید کلید و پریز خود را با دکوراسیون داخلی ست کنید.

برچسب ها

تماس با کارشناسان