021 66629009

ارتباط با ما

-->
هواکش یکی از دستگاه های تهویه است که وظیفه انتقال هوا در محیط های مختلف را دارد.
19 اسفند

بهترین هواکش خانگی دمنده چه ویژگی هایی دارد؟

هواکش های خانگی متعددی در بازار وجود دارد و انتخاب از میان آن ها ممکن است برای افراد سخت و گیج کننده باشد. در ادامه نکات مهمی را برای شما آماده کرده ایم تا با در نظر گرفتن برترین و بهترین ویژگی هواکش خانگی دمنده هنگام خرید با مشکل مواجه نشوید.

برترین ویژگی های هواکش خانگی دمنده

برترین ویژگی های هواکش خانگی دمنده

هواکش یکی از دستگاه های تهویه است که وظیفه انتقال هوا در محیط های مختلف را دارد. این دستگاه از گذشته تا به حال از نظر طراحی ساخت، قدرت عملکرد و سطح کیفیت با تغییر و تحولات بسیار زیادی تولید و به بازار عرضه می شود. مانند هر محصول دیگری جهت خرید آن باید از برترین ویژگی هواکش خانگی دمنده اطلاع کافی داشته باشید. برخورداری از کیفیت و قدرت مکش بالا متناسب با حجم محیط، میزان صدای تولید شده توسط دستگاه، هماهنگی با دکوراسیون محیط و همینطور کم مصرف بودن آن از برترین ویژگی هواکش خانگی دمنده به حساب می آید.

تناسب حجم اتاق و میزان هوادهی مناسب کار خود

اندازه و ابعاد هواکش از مهم ترین ویژگی هواکش خانگی دمنده به حساب می آید، چرا که این موضوع تعیین کننده کارایی آن است. در صورتی که حجم اتاق یا محیط بسیار زیاد باشد، طبیعی است که باید هواکشی با ابعاد بزرگ انتخاب کنید تا بتواند هوای محیط را تهویه و تعویض کند.

بهترین هواکش خانگی از لحاظ قدرت مکش باید متناسب با حجم و متراژ فضای مورد نظر شما بوده و به صورت متوسط 8 تا 10 بار هوای فضا را در هر ساعت تعویض نماید. برای این موضوع می توان از پارامتر متر مکعب در ساعت استفاده نمود که تعیین کننده توانایی مکش بر حسب متر مکعب در ساعت است.

جهت تشخیص قدرت مکش مناسب برای یک فضا، می توان حجم آن را با ضرب مساحت کف محیط در ارتفاع به دست آورد. به عنوان مثال اگر مساحت کف فضا 10 متر مربع و ارتفاع آن 3 متر مربع باشد، حجم مکان مورد نظر 30 متر مکعب است.

میزان صدای هواکش تا چه مقدار حائز اهمیت است؟

میزان صدای هواکش تا چه مقدار حائز اهمیت است؟

در زمان کار کردن هواکش، موتور آن معمولا صدایی را تولید می کند که همین موضوع سبب می شود تا هیچ هواکشی کاملا بی صدا نباشد. در برخی از مکان ها که نیاز است سکوت مطلق برقرار شود، این صدا می تواند آزار دهنده باشد اما به صورت کلی می توان گفت میزان صدای تولیدی هواکش اذیت کننده نیست.

البته لازم به ذکر است که این ویژگی هواکش خانگی دمنده به موارد دیگری همچون دمپر دار بودن یا نبودن، مکان نصب، شیوه نصب و عوامل دیگری بستگی دارد. همان طور که گفتیم صدای فن به دلیل دور موتور قابل حذف نیست، این مقدار صدا باید در بازه 0.5 تا 1.5 قرار داشته باشد در غیر این صورت و بیشتر شدن آن ممکن است افراد موجود در محیط را اذیت کند.

زیبایی و تناسب اندازه هواکش با فضای شما

در واقع باید گفت بهترین هواکش خانگی بدون هماهنگی با دکوراسیون فضایی که در آن جا به کار می رود، بهترین هواکش به حساب نمی آید. یکی از مزایا و ویژگی هواکش خانگی دمنده تنوع بسیار زیاد آن است که می تواند با هر فضا و محیطی تناسب داشته باشد و تمامی سلیقه های کاربران را پوشش دهد.

علاوه بر آن اندازه هواکش باید با فضای مورد استفاده تناسب داشته باشد، به عنوان مثال در یک فضای کوچک با دیوار های نسبتا کوتاه نباید از یک هواکش بزرگ استفاده کرد. این موضوع سبب می شود تا در محیط مورد نظر اولین چیزی که جلب توجه می کند هواکش باشد و تمامی زیبایی و دکوراسیون فضا زیر سوال برود.

سیستم تهویه ای کم مصرف و بهینه

سیستم تهویه ای کم مصرف و بهینه

هواکش های خانگی از آن دسته محصولات و وسایل برقی هستند که در طول روز ممکن است ده ها بار روشن شوند و مورد استفاده قرار بگیرند. از این رو مصرف انرژی دستگاه جز مهم ترین ویژگی هواکش خانگی دمنده به حساب می آید چرا که می تواند مصرف برق خانگی را تحت تاثیر قرار دهد.

به همین دلیل توصیه می شود به سراغ محصولات استانداردی بروید که دارای رده مصرف انرژی کمتری باشند، چرا که بهای انرژی الکتریکی در ایران نیز مانند سایر نقاط خیلی هم ارزان قیمت نیست. بدین صورت شما می توانید با توجه به این موضوع و انتخاب سیستم تهویه کم مصرف و بهینه، در مصرف برق خانگی خود نیز صرفه جویی قابل توجهی را انجام دهید.

سخن پایانی

هواکش یک دستگاه کاربردی و پیشرفته است که جهت تهویه هوای یک محیط از آن استفاده می کنند و در مدل های مختلفی متناسب با نوع کاربرد وجود دارند. هواکش های خانگی دمنده یکی از این انواع هستند که در مکان های مسکونی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

تناسب هواکش با حجم فضای مورد استفاده جهت تهویه درست و مناسب هوا، میزان صدای هواکش برای بر هم نزدن آرامش محیط، زیبایی و تناسب اندازه هواکش با دکوراسیون فضا و کم مصرف و بهینه بودن آن برای کاهش هزینه ها از برترین ویژگی هواکش خانگی دمنده به حساب می آید که در این مقاله به آن ها پرداختیم.
 

برچسب ها

تماس با کارشناسان