021 66629009

ارتباط با ما

-->
کابل کواکسیال از جنس مس بوده که به خوبی به جلوگیری از تداخل سیگنال می پردازد
26 فروردین

کابل کواکسیال چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

 با پیشرفت تکنولوژی تجهیزات الکتریکی بسیاری تولید شده که بسیاری از امور را برای ما راحت تر کرده اند. یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات الکتریکی که در انواع وسایل برقی مانند تلویزیون کاربرد دارد، کابل کواکسیال است. این کابل مسی دارای یک رسانا داخلی، یک عایق و یک رسانا نازک است. 

ویژگی ها و کاربرد های بسیار زیاد این کابل سبب شده است که این محصول هم کاربرد خانگی و هم کاربرد صنعتی داشته باشد. بنابراین میتوان گفت کابل کواکسیال یکی از پرکاربرد ترین محصولات حوزه الکتریکی است. اگر قصد دارید در مورد کاربرد های کابل کواکسیال اطلاعات بیش تری را کسب کنید، در این مطلب از امیرلایت با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی این محصول پر کاربرد و ویژگی های منحصر به فرد آن بپردازیم.

کابل کواکسیال چیست؟

کابل کواکسیال چیست؟

کابل کواکسیال از جنس مس بوده که به خوبی به جلوگیری از تداخل سیگنال می پردازد. استفاده از این کابل سبب شده است که داده ها با سرعت بالا تری انتقال یابند. انتقال داده ها در این کابل به صورتی انجام می گیرد که عوامل مخرب محیطی روی آن تاثیر نگذارند. همین موضوع سبب شده است که کابل کواکسیال طرفداران بسیاری پیدا کند. به همین دلیل امروزه شاهد این هستیم که این کابل ها جایگزین کابل های قدیمی و سنتی شده اند.
شاید برای شما سوال پیش آید که ساختار کلی این کابل چگونه است؟ ساختار کلی این کابل شامل عایق، رسانا، غلاف و شبکه بافته است. غلاف در بیرونی ترین لایه قرار دارد. این لایه وظیفه دارد که از کابل در برابر آسیب های فیزیکی محافظت کند. 

دومین لایه این کابل به شبکه بافت شده معروف است. این شبکه وظیفه دارد که از کابل در برابر نویز های خارجی و تداخل سیگنال محافظت کند. لایه بعدی کابل کواکسیال از هسته کابل محافظت می کند. این لایه میان شبکه بافته و هسته قرار گرفته و مانع اتصال کوتاه میان آنها می شود. 

رسانا نیز به عنوان یکی از ساختار های مهم کابل کواکسیال شناخته می شود. این ساختار وظیفه انتقال سیگنال را برعهده دارد. رسانا در این کابل به صورت تک هسته ای و چند هسته ای وجود دارد. کابل های کواکسیال تک هسته ای از جنس مس بوده و کابل های چند هسته ای دارای رشته های نازک فلزی هستند.

مهم ترین نکات کیفی در انتخاب کابل کواکسیال کدامند؟ 

اگر قصد خرید کابل کواکسیال را دارید، علاوه بر توجه به کاربردهای کابل کواکسیال باید به مهم ترین نکات کیفی این کابل نیز توجه داشته باشید. از مهم ترین نکات کیفی این کابل ها میتوان به مرکز بودن هادی، عدم وجود حباب در عایق، چسبیدن روکش به بافت و چسبندگی کامل هادی به عایق اشاره کرد. اگر این نکات کیفی رعایت نشوند، کابل معیوب بوده و نمیتوان از آن استفاده کرد.

مهم ترین پارامتر های تاثیرگذار در اجزای کابل کواکسیال کدامند؟

مهم ترین پارامتر های تاثیرگذار در اجزای کابل کواکسیال کدامند؟

توجه به مفهوم های دخیل در اجزای کابل کواکسیال یکی از مهم ترین مواردی است که هنگام خرید این کابل باید به آن توجه داشته باشید. این پارامتر های دخیل در اجزای کابل کواکسیال به شرح زیر هستند:

هادی

 هادی به عنوان یکی از پارامتر های دخیل در اجزای این کابل ها محسوب شده که می تواند تک رشته و چند رشته باشد. همچنین هادی می تواند از جنس مس، مس قلع اندود و فولاد آبکاری شده با مس تولید شود.

بافت

 بافت نیز از دیگر اجزای کابل ها بوده که از جنس مس، قلع اندود مس و نقره اندود و به صورت تک بافت دو بافت تولید می شود.

عایق

 از دیگر عوامل دخیل در اجزای این کابل میتوان به عایق اشاره کرد. عایق این کابل ها از جنس پلی اتیلن، پلی اتیلن اسفنجی و سبک یکپارچه است.

روکش

روکش این کابل که از پارامتر های دخیل در اجزای کابل محسوب می شود، از جنس PVC است.

اهمیت استفاده از کابل کواکسیال چیست؟

اهمیت استفاده از کابل کواکسیال چیست؟

کاربرد های کابل کواکسیال سبب اهمیت استفاده از این کابل شده است. استفاده از این کابل با مزایا بسیاری همراه است. این محصول سیم کشی ارزانی داشته و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. همچنین راه اندازی و نصب این کابل به تجربه خاصی نیاز ندارد. گسترش و توسعه سیستم این کابل به آسانی انجام می گیرد. همچنین این محصول می تواند در برابر اختلالات الکترومغناطیسی و نویز به خوبی مقاومت کند. کابل های کواکسیال در برابر عوامل محیطی مقاومت و استحکام بالایی دارند.

کابل کواکسیال چه کاربرد هایی دارد؟ 

کابل کواکسیال برای مسافت های طولانی و مسافت های کوتاه قابل استفاده است. در مسافت های بلند از این کابل ها برای برقراری ارتباط میان شرکت های رادیویی، تلویزیونی و تلفنی استفاده می شود. همچنین از کابل کواکسیال کوتاه برای برقراری ارتباط میان تجهیزات تصویری خانگی استفاده می شود. این کابل ها می توانند به اندازه گیری الکترونیکی بپردازند. همچنین این محصول در ابعاد میکرو قابل استفاده در تجهیزات نظامی و دستگاه های اسکن مافوق صوت است.

سخن پایانی 

یکی از مهم ترین محصولات تولید شده در صنعت سیم و کابل، کابل کواکسیال است که از گذشته تا امروز کاربرد بسیار زیادی دارد. به دلیل مزایا بسیار زیاد این کابل و اقتصادی بودن آن از این محصول در صنایع مختلف استفاده می شود. اگر قصد خرید کابل کواکسیال را دارید، با در نظر گرفتن کاربرد های کابل کواکسیال می توانید این محصول را خریداری کنید. امیر لایت مجموعه ای است که اقدام به فروش این کابل در بالا ترین کیفیت و مناسب ترین قیمت کرده است. شما می توانید برای خرید این محصول از کارشناسان این مجموعه راهنمایی های لازم را دریافت کنید.
 

برچسب ها

تماس با کارشناسان