021 66629009

ارتباط با ما

-->
خرید لامپ ال ای دی
20 تیر

انواع لامپ ال ای دی و برترین تولید کننده های آن

امروزه عموم استقبال بالایی از لامپهای LED دارند. از همین رو افراد و برند های مختلفی دست به تولید لامپ ال ای دی با کیفیت و قیمت های متفاوت زده اند. تا در این بازار پر سود فروش لامپ ال ای دی بی بهره نمانند. اما به راستی کدامیک از این برندها لامپ با کیفیت مناسب و قیمت مقرون به صرفه تری را در اختیار مردم قرار می دهد؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی انواع لامپ ال ای دی و برترین تولید کننده های آن در بازار داخلی بپردازیم.

لامپ و یا چراغ ها

یکی از وسایل و یا تجهیزات مورد نیاز در هر ساختمان، لامپ و یا چراغ ها می باشند. لامپ ها انواع مختلف و متنوعی دارند که هر کدام مزایا و مشخصات منحصر به فردی دارند.  از انواع لامپ ها می توان به لامپ های مهتابی، لامپ های کم مصرف، لامپ ال ای دی و ... اشاره کرد که هر کدام ئر اندازه و مدل های بسیار متنوع تولید شده اند. از بین انواع لامپ های نامبرده، لامپ های ال ای دی از کیفیت بالاتری برخوردار می باشند و امروزه به شدت مورد استفاده اکثر افراد قرار گرفته اند. لامپ های ال ای دی توسط شرکت های مختلفی تولید و راهی بازار شده اند که می توان به لامپ ال ای دی بروکس ، لامپ ال ای دی EDC   و ... اشاره کرد. لازم به ذکر است که لامپ های ال ای دی از لامپ های کم مصرف متمایز می باشند.

 

آشنایی با مکانیسم و یا ساختار لامپ ال ای دی

لامپ های ال ای دی، نسل جدیدی از لامپ ها می باشند که با مصرف حداقل انرژی قادر به تولید حداکثر نور می باشند. در حقیقت لامپ های ال ای دی نوعی لامپ کم مصرف می باشند اما میزان روشنایی زیادی نسبت به لامپ های کم مصرف دارند. سیستم پیشرفته موجود در لامپ های ال ای دی باعث استقبال زیاد مردم از آن شد. از لامپ های LED در ساختمان ها، نمای داخلی ساختمان، تامین روشنایی پارک ها، تامین روشنایی نمای بیرونی ساختمان و ... استفاده می شود. از انواع لامپ های ال ای دی می توان به لامپ ال ای دی ضد آب، لامپ ال ای دی حبابی، لامپ  ال ای دی توکار، لامپ های ال ای دی پایه سوزنی و ... اشاره کرد که هر کدام موارد مصرف متنوعی دارند.
لامپ ال ای دی مخفف و یا کلمه اختصار از تابش نور دیود می باشد . لامپ های LED  نورپردازی کاملا استاندارد، کارآمد تر و طولانی تری دارند. لامپ های ال ای دی قادر به استفاده بیشتر از نور و انرژی هستند
.  

اشعه های تولید شده توسط لامپ ال ای دی

لامپ های ال ای دی عموما به رنگ های کهربایی ، قرمز ، سبز و آبی می باشند ، بنابراین برای تولید نور سفید ، آن ها را با فسفر می پوشانند تا نور رنگی را به نور سفید تبدیل کنند .. لامپ های ال ای دی برای تولید نور با هر طول موجی طراحی شده اند . لازم به ذکر است که لامپ های ال ای دی اشعه فرابنفش تولید نمی کنند. لازم به ذکر است که لامپ های ال ای دی استاندارد ، مقدار کمی UV تولید می کنند و مقدار اشعه ماوراء بنفش تولیدی توسط آن ها بسیار ناچیز می باشد. لامپ ال ای دی مخفف تابش نور دیود است . نورپردازی لامپ ال ای دی کاملا استاندارد بوده ، دارای نورپردازی کارآمد تر و طولانی تر هستند . عموما لامپ های ال ای دی شامل رنگ های کهربایی ، قرمز ، سبز و آبی هستند ، اما برای تولید نور سفید ، آن ها را با فسفر می پوشانند تا نور رنگی را به نور سفید تبدیل کنند .

 

انواع لامپ ال ای دی و آشنایی مختصر با هر کدام از آنها

 

همان طور که گفته شد لامپ های ال ای دی انواع مختلفی دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  1. لامپ SMD : لامپ های اس ام دی نوعی لامپ ال ای دی می باشد. این نوع لامپ از ساختار منحصر به فردی برخوردار می باشد. ظاهر این نوع لامپ ظریف تر و کم حجم تر می باشد. نور تولید شده توسط لامپ های اس ام دی بیشتر می باشد. از این نوع لامپ عموما در مکان هایی که به نور زیاد و سایه کم احتیاج است، استفاده می شود.
  2. لامپ COB : لامپ های نامبرده نوع دیگری از لامپ های ال ای دی می باشند. ساختار و یا مکانیسم آن ها کاملا پیچیده و منحصر به فرد می باشد. در این نوع لامپ لایه محافظ جهت پخش نور وجود ندارد، بنابراین میزان هدر رفت نور تولید شده نسبت به چراغ های دیگر بسیار کم می باشد.
  3.  لامپ ال ای دی RGB : لامپ های نامبرده نوعی لامپ ال ای دی می باشند که نور های رنگی تولید می کنند. در حقیقت ار جی بی کلمه اختصار قرمز، سبز و آبی می باشد. از این نوع لامپ ها عموما در کیس کامپیوتر و ... استفاده می شود.
  4.  لامپ ال ای دی حبابی: لامپ ها حبابی نوع دیگری از لامپ های ال ای دی می باشند. شکل ظاهری آن ها به گونه ای می باشد که نور را به صورت مستقیم منتقل و پخش می کنند. 

لامپ های ال ای دی

لامپ های ال ای دی

 

مزایای استفاده از لامپ ال ای دی

استفاده از لامپ های ال ای دی مزایای زیادی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد
- افزایش عمر مفید لامپ های ال ای دی: در حقیقت عمر لامپ های ال ای دی نسبت به بقیه لامپ ها بیشتر می باشند. تعداد دفعات خاموش و یا روشن کردن لامپ های ال ای دی در طول عمر آن ها دخیل نخواهد بود.

  • حداقل میزان مصرف انرژی: لامپ های ال دی از حداقل انرژی استفاده می کنند، بنابراین نوعی لامپ کم مصرف محسوب می شوند.
  •  حداکثر تولید نور و یا عملکرد آن ها: لامپ های ال ای دی بهترین عملکرد را در روشنایی محیط دارند. در حقیقت میزان نور تولید شده توسط آن ها زیاد می باشد.
  •  کم خطر بودن اشعه های تولید شده: نور های تولید شده دارای اشعه های متنوع می باشند. اشعه های فرابنفش یکی از اشعه های مضر می باشند. اشعه های فرابنفش تولید شده توسط لامپ های ال ای دی بسیار کم می باشد.
  •  تنوع در مدل و اندازه از دیگر ویژگی های چراغ های ال ای دی می باشد. 
  •  چراغ های نامبرده برای تمامی محیط ها قابل استفاده می باشد.
  •  این نوع چراغ ها در برابر حرارت و رطوبت نیز مقاوم هستند.

انواع لامپ های ال ای دی شمعی

انواع لامپ های ال ای دی شمعی

 

آشنایی با لامپ ال ای دی بروکس

بروکس یکی از برند های معتبر می باشد که به تولید انواع لامپ های ال ای دی مشغول است. لامپ های ال ای دی تولید شده توسط شرکت نامبرده بر اساس استاندارد های جهانی و آخرین تکنولوژی روز دنیا تولید شده اند. در تولید آن ها از سرب و جیوه به هیچ وجه استفاده نمی شود. لازم به ذکر است که شعار برند بروکس، نور سالم است، می باشد. کیفیت لامپ ال ای دی بروکس با لامپ های تولید شده در اروپا برابری می کند.

آشنایی با لامپ ال ای دی EDC 

ای دی سی یکی دیگر از برند های لامپ ال ای دی می باشد که از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. از خصوصیات این نوع لامپ ها می توان به عدم وجود اشعه UV در نور تولید شده توسط آن، طول عمر بالا، حداکثر عملکرد و ... اشاره کرد. این نوع چراغ و یا لامپ موارد مصرف زیادی دارد که می توان به استفاده از آن در منزل، ساختمان، مغازه ها، تامین روشنایی ویترین مغازه و ... اشاره کرد.

لامپ ال ای دی با لامپ کم مصرف متفاوت می باشد

لامپ های ال ای دی با لامپ های کم مصرف تفاوت دارند اما این تفاوت عموما مربوط به نوع و المان ها به کار رفته در لامپ ها می باشد. در بعضی موارد لامپ ال ای دی با لامپ کم مصرف تفاوت های ظاهری نیز دارد اما به طور کلی می توان گفت:
لامپ های ال ای دی نسبت به لامپ های کم مصرف، انرژی کمتری جهت تولید نور استفاده می کنند.

طول عمر لامپ ال ای دی به مراتب بیشتر از طول عمر لامپ های کم مصرف می باشد. به طور متوسط طول عمر لامپ های ال ای دی 10 برابر بیشتر از لامپ های کم مصرف می باشد.
قسمت ساطع کننده نور در لامپ های کم مصرف از جیوه اشباع شده است، بنابراین در صورتی که لامپ های کم مصرف شکسته شوند، جیوه در محیط پخش می شود و امکان مسمومیت وجود دارد. در صورتی که لامپ های ال ای دی بدون جیوه هستند و مضر نخواهند بود.

انواع لامپ های LED

انواع لامپ های LED

 

خرید لامپ و نکات قبل توجه

در هنگام خرید لامپ بهتر است به نوع مصرف و یا استفاده از آن توجه شود. به عنوان مثال اگر قصد دارید از لامپ انتخابی در محیط های مرطوب  مانند حمام، استخر و ... استفاده کنید، بهتر است سراغ لامپ های ال ای دی ضد آب بروید. لازم به ذکر است که لامپ ال ای دی از بین انواع لامپ ها برای سایر مصارف، بهترین گزینه می باشد. در هنگام خرید لامپ های ال ای دی به برند آن، علامت استاندارد آن، برچسب اصالت کالا و ... دقت شود. موثر ترین روش برای خرید لامپ ال ای دی با کیفیت می توان از یک مرکز معتبر کمک گرفت.

عوامل موثر در قیمت لامپ ال ای دی 

قیمت انواع لامپ ال ای دی نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است. البته عوامل مختلفی در قیمت نهایی آن ها موثر است که می توان به نوع لامپ ال ای دی، نوع فراوری آن، توان مصرفی آن، کیفیت متریال های به کار رفته در آن، اندازه و یا حجم لامپ انتخابی و ... اشاره کرد.

چند نمونه لامپ ال ای دی

تماس با کارشناسان