021 66629009

ارتباط با ما

-->
تفاوت لامپ هالوژن SMD و COB با LED
18 تیر

بررسی تفاوت لامپ هالوژن SMD و COB با LED

انسان ها از اوایل به دنبال روشنایی و دوری از تاریکی بودند، چون کار کردن در تاریکی بسیار دشوار است، از این رو با روش های متعدد خانه و... خود را روشن نگه می داشتند، امروزه لامپ ها یکی از وسایل کاربردی در زندگی ما هستند، که زندگی های ما به آن وابسته شده است، و شاید زندگی بدون آنها امکان نداشته باشد. لامپ های هالوژنی نیز یکی از این لامپ ها هستند، که بخاطر عمر بالا و نور عالی بسیار به صرفه و مناسب خانه، حل کار و.. هستند. 
لامپ های هالوژنی نوعی لامپ رشته ای هستند که از گاز هالوژن برای افزایش خروجی و عمر بالا استفاده شده است، و بخاطر همین به آن لامپ هالوژنی می گویند. این لامپ ها به دلیل کارایی متوسط به بالا، کیفیت نور و عمر بالا، بسیار پرکاربرد شده اند. 

تاریخچه لامپ هالوژنی نیز به سال ها پیش بر می گردد، یعنی 1959 که در آن زمان جنرال الکترونیک با استفاده از گاز هالوژن یک لامپ هالوژنی ساخت، و از آن دوره تا به حال انواع مختلفی از لامپ های هالوژنی به وجود آمده اند. 

از لامپ های هالوژنی در کجا استفاده می شود؟ 

به طور کل از لامپ های هالوژنی در:  خودرو و به نام هالوژن خودرو، روشنایی صحنه، خانه، محل کار و..... استفاده می شود، و کارایی زیادی در زندگی روزمره ما دارد. 
همچنین در صورت استفاده مداوم و نور زیاد لامپ های هالوژنی احتمال آفتاب سوختگی نیز وجود دارد، زیرا که این لامپ ها دارای ماورا بنفش هستند. 
لامپ های هالوژنی به سه شکل موجود هستند. یعنی لامپ هالوژنی SMD، COB با LED که این مدل های لامپ هالوژنی از هر نظر با هم تفاوت دارند. هم از نظر شکل و ظاهری، هم از نظر نور و مشخصات فنی. در این مقاله قصد داریم که مشخصات و تفاوت لامپ هالوژن SMD و COB با LED را به شما عزیزان ارائه دهیم. 
لامپ های هالوژنی بخاطر ابعاد کوچک و خاص آنها کاربر های خاص و جالبی در این روزها پیدا کرده اند، که از آن ها برای روشنایی و دکور اجسام مختلف استفاده می شود.

لامپ هالوژنی چه طور کار می کند؟

عملکرد لامپ هالوژنی تقریبا مانند لامپ رشته ای است، با این تفاوت که لامپ رشته ای بخاطر تبخیر تنگستن از لوله به مرور زمان سیاه می شود، که این امر در لامپ هالوژنی وجود ندارد. 

تفاوت میان لامپ هالوژنی SMD، COB با LED

همانطور که گفته شد، در بین این سه مدل از لامپ هالوژنی تفاوت های زیادی هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ مشخصات فنی وجود دارد. 

  • لامپ هالوژنی SMD

 تکنولوژی Surface mounted device که همانطور که از نام آن معلوم است، قطعات نصب شده بر روی دیوار است، که قطعات از پیش ساخته به مدارد خوب چاپ می شوند، این فناوری به گونه ای است، که برد های آن بسیار نازک می باشند، به طور کل لامپ هالوژنی SMD از طول عمر بالا و مفیدی برخوردار است، یکی از فواید اس ام دی ها این است که نور با کیفیت را با طول عمر بالا به شما تحویل می دهند. 

 

  • لامپ هالوژنی COB

تکنولوژی Chip on board که تکنولوژی جدید و منحصر به فردی می باشد، در این تکنولوژی از چیپ های ال ای دی بر روی یک صفحه استفاده شده است، که در این صفحه تراشه به شدت کوچک می باشند. لامپ های سی او بی مانند ال ای دی به صورت یکنواخت روشن و خاموش می شوند، و از طول عمر بالایی برخوردارند. 

  • لامپ هالوژنی LED

تکنولوژی Light emitting diode نوعی لامپی است، که برای روشنایی آن از دیوید نورافشان استفاده می شود، که از خود نور مرئی تولید می کند، از لامپ های ال ای دی در اوایل در قطعات مختلف ماشینی و.. استفاده می شد، اما هم اکنون در سقف منازل، ادارات و.. قابل مشاهده هستند، و به خاطر طول عمر بالا، نور زیاد و... بسیار پر مصرف شده اند. 
همچنین یکی دیگر از تفاوت های لامپ های هالوژنی SMD، COB با LED به این شرح است. 
تراشه های COB نیز مانند SMD دارای چندین دیود در یک سطح هستند. اما تفاوت بین COB و SMD در این است که LED های COB دارای دیودهای بیشتری هستند. تراشه های COB به طور معمول دارای 9 دیود یا بیشتر هستند.
همانطور که مطالعه کردید لامپ های هالوژنی SMD، COB با LED هر کدام با هم تفاوت های چشمگیری دارند، که هر کدام برای جایی ساخته شده اند، برای مثال لامپ هالوژنی SMD برای سقف طراحی و تولید می شود، لامپ هالوژنی LED برای آویز از دیوار، مهتابی، چراغ خواب و... طراحی و تولید می شوند، و لامپ هالوژنی COB نیز برای دیوار و تو کاری طراحی شده اند. 
اما به طور کل لامپ های هالوژنی بسیار به صرفه و قیمت مناسب هستند، که به راحتی می توان آنها را خریداری کرد، و نگران سوختن و کیفیت پایین آنها نبود، زیرا هم از کیفیت ساخت بالا برخوردار هستند، و هم گارانتی های خوب و ممتازی دارد، که می توان لامپ خراب را با لامپ نو در زمان گارانتی تعویض کرد.

انواع لامپ های هالوژن

انواع لامپ های هالوژن

 

نحوه خریداری لامپ های هالوژنی

شما می توانید با روش های متخلفی این لامپ ها را خریداری کنید، اما سایت ما یک بستر مناسب برای شما است، فروشگاه اینترنتی امیر لایت در خدمت شما است، تا با انواع لامپ های هالوژنی آشنا و بهترین آن را خریداری کنید.
در سایت ما شما می توانید اطلاعاتی در مورد لامپ ها پیدا کنید، به دنبال لامپ مناسب برای محل، کار و.. خود پیدا کنید، و اطلاعات آن را بررسی کنید، و آن را با بهترین قیمت خریداری کنید تا طعم شیرین خرید به صرفه ی آنلاین را تجربه کنید. 
در فروشگاه اینترنتی امیرلایت علاوه بر محصولات روشنایی، سیم و کابل و... نیز جهت فروش و ارسال به سراسر میهنمان آماده هستند. 
همچنین شایان ذکر است، که جهت رفاه حال مشتریان عزیزمان سایت دارای پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته است، و همچنین در صورت تمایل و ایراد و.. در کالای ارسالی کالا بدون هیچ مشکلی مرجوع خواهد شد، امیر لایت دات ای ار با ارسال سریع سفارشات به سراسر کشور در خدمت شما است.

چند نمونه لامپ هالوژن ای دی سی

برچسب ها

تماس با کارشناسان